torsdag 25 mars 2010

.......

Vi har inom brukshundklubben beslutat att köpa in en agilitybana, och eftersom jag blev ansvarig för agilitysektorn så tänkte jag försöka få lite sponsring till detta.
Igår tänkte jag att nu var det dags att fråga något företag om dem ville sponsra oss med någon krona. Jag staplade in och förklarade åt "chefen" vad jag ville. Där inne satt det andra gubbar också. Till svar fick jag: HUNDAR??? Jag tycker inte om hundar, dom borde dödas. Öhh sa jag vad säger du, sa jag . Ja men jag gillar inte hundar, nä inte vill jag vara med. Den andra gubben står och mumlar och kläcker ur sig, Ja dom borde skjutas, dom skiter bredvid min brevlåda, skulle jag se hunden skulle jag skjuta den utan att blinka.... Ja men det är ju inte hundens fel utan ägarens sa jag som ska plocka upp efter hunden. Inte konstigt att hunden väljer din brevlåda tänkte jag. han fortsatte... Min dotter satsade 10.000 på en hund och jag kan inte förstå att hon inte tog bort den istället, usch hundar borde inte finnas...
Jag blev så chockad (chock är ett livshotande tillstånd när blodtrycket sjunker kraftigt och cirkulationen av blod och syre i kroppen minskar) att jag inte visste vad jag skulle säga så jag vände mig bara om öppnade dörren och gick ut. Efteråt när jag hade smält allt var jag så arg så jag kokade.
Tur att jag har företagare inom familjen som ställer upp som sponsorer.

Jag hoppas verkligen att det inte är fler som delar deras åsikter om våra älaskade vänner.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Men härre guuud vilka idi.... :( Förstår att du blev chockad..
    Tack! Jo, jag gör större modeller också.. Priset blir då de dubbla ;) du kan ju mejla mig om du är intresserad.. :)) HaD! Mvh Anna-Lena

    SvaraRadera